Sunt întrebuinţate, de către om şi faţă de om, o cantitate uriaşă de forme, tipuri şi mijloace diferite de influenţă – convingerea, constrângerea, sugestia, contaminarea – precum şi metode şi procedee, tehnici şi tehnologii de influenţă. Fiecare din aceste influenţe, dispunând de specificul şi posibilităţile lor, capătă o întruchipare completă numai prin realizarea sarcinilor şi condiţiilor actuale ale activităţii şi comunicării în care ele se manifestă.
Oportunitatea şi eficienţa lor depind de alegerea unei strategii, tactici şi instrumentări adecvate în împrejurări absolut concrete.
O importanţă deosebită capătă cunoaşterea legităţilor şi stăpânirea, prin metode practice, a organizării influenţei psihologice în acele sfere ale activităţii, unde rolul conducător îl joacă procesul comunicării interumane. Acestea sunt, în principal şi înainte de toate, diferitele domenii ale practicii psihologice, manageriale, pedagogice, de marketing şi de reclamă.
Tocmai influenţa psihologică formează şi caracterizează potenţialul transformator de comunicare ca activitate a persoanei. Problemele legate de posibilitatea şi tendinţa de a folosi influenţa psihologică pentru atingerea scopurilor lor apar la profesioniştii din cele mai diferite domenii de activitate. Ele se referă, în principal, la necesitatea alegerii unor mijloace, procedee şi metode psihologice eficiente de influenţa psihologică.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.